لطفا صبر کنید

احادیث امام زمان (ع
 
مذهبی
وبلاگی کاملا مذهبی
 

تصرف کردن در مال دیگری بدون اجازه صاحبش جایز نیست .
وسائل الشیعة ، ج 17 ، ص 309


من ذخیره خدا در روی زمین و انتقام گیرنده از دشمنان او هستم .
تفسیر نورالثقلین ، ج 2 ، ص 392

ملعون است ، ملعون است کسی که نماز مغربش را به تأخیر بیندازد ، تا زمانی که ستارگان آسمان پدیدار شوند .
بحار الأنوار ، ج 52 ، ص 15

هیچ چیز مانند نماز بینی شیطان را به خاک نمی مالد ، پس نماز بگزار و بینی شیطان را به خاک بمال .
بحارالأنوار ، ج 53 ، ص 182

ملعون است ، ملعون است ، کسی که نماز صبحش را به تأخیر بیندارد ، تا زمانی که ستارگان آسمان محو شوند .
بحارالأنوار ، ج 52 ، ص 16


هر یک از پدرانم بیعت یکی از طاغوتهای زمان به گردنشان بود ، ولی من در حالی قیام خواهم کرد که بیعت هیچ طاغوتی به گردنم نباشد .
بحارالأنوار ، ج 53 ، ص 181

من آخرین جانشین پیامبر هستم ، و به وسیله من است که خداوند بلا را از خاندان و شیعیانم دور می سازد.
بحارالأنوار ، ج 52 ، ص 30


 

هر کس در اجرای اوامر خداوند کوشا باشد ، خدا نیز وی را در دستیابی به حاجتش یاری می کند .

 

 

بحارالأنوار ، ج 51 ، ص331


 

سنت تخلف ناپذیر خداوند بر این است که حق را به فرجام برساند و باطل را نابود کند ، و او بر آنچه بیان نمودم گواه است .

 

 
بحارالأنوار ، ج 53 ، ص 193


 

برای زود فرارسیدن فرج ( و ظهور ما ) زیاد دعا کنید ، که آن همان فرج و گشایش شماست .

 

 
کمال الدین للصدوق ، ج 2 ، ص 485


 

اگر خواستار رشد و کمال معنوی باشی هدایت می شوی ، و اگر طلب کنی می یابی .

 

 
بحارالأنوار ، ج 51 ، ص 339


 


ما در رعایت حال شما کوتاهی نمی کنیم و یاد شما را از خاطر نبرده ایم ، که اگر جز این بود گرفتاریها به شما روی می آورد و دشمنان شما را ریشه کن می کردند . پس از خدا بترسید و ما را پشتیبانی کنید .

 

 
بحارالأنوار ، ج 53 ، ص 175


 

و اما در پیشامدها و مسایل جدید به راویان حدیث ما مراجعه کنید ، زیرا که آنان حجت من بر شما هستند و من حجت خدا بر آنان هستم .

 

 
بحار الأنوار ، ج 53 ، ص 181


 


اگر از خداوند ( صاحب عزت و جلال ) طلب آمرزش کنی ، خداوند تو را می آمرزد .

 

 
بحارالأنوار ، ج 51 ، ص 329


 

همانا خدایتعالی مردم را بیهوده نیافریده و بدون تکلیف و جزا رهایشان نکرده است .

 

 
الغیبة للشیخ الطوسی ، ص 174

 


 


هر یک از شما باید به آنچه که او را به محبت ما نزدیک می سازد عمل کند ، و از آنچه که مورد پسند ما نیست و ما را خشمناک می سازد دوری جوید

الإحتجاج للطبرسی ، ج 2 ، ص 324
خداوندا ! وعده ای را که به من داده ای ، برآورده کن و امر قیام مرا تمام فرما . قدمهایم را ثابت بدار و در سایه قیام من ، جهان را پر از عدل و داد کن .
بحارالأنوار ، ج 51 ، ص 13

 

 

شهادت می دهم که معبودی جز خدای یکتا نیست و ملائکه آسمان و صاحبان علم نیز شهادت می دهند ، آن خدایی که به عدل و داد قیام می کند ، نیست خدایی جز او که مقتدر و حکیم می باشد ، و همانا دین نزد خدا اسلام است.

بحارالأنوار ، ج 51 ، ص 16

 

میان خداوند عزوجل و بندگانش قرابت و خویشاوندی نیست ، و هر کس که مرا انکار کند از من نیست .

 
الغیبة للشیخ الطوسی ، ص 176

پناه به خدا می برم از نابینایی بعد از روشن بینی ، و گمراهی بعد از هدایت ، و از اعمال ناشایسته و فتنه های نابود کننده .
 
بحارالأنوار ، ج 53 ، ص 190


شیعیان ما هنگامی به فرجام نیک و زیبای خداوند میرسند که از گناهانی که نهی شده اند ، احتراز نمایند .
بحارالأنوار ، ج 53 ، ص 177

 

کفایت در کارها و عنایت و سرپرستی در همه امور را تنها از خدایتعالی خواهانم .

 

بحارالأنوار ، ج 25 ، ص 183


 


قلبهای ما جایگاه مشیت الهی است ، پس هر گاه او بخواهد ما هم می خواهیم .

 

بحارالأنوار ، ج 52 ، ص 51


 

اگر نبود که ما دوستار صلاح شما هستیم و به شما لطف و مرحمت داریم ، همانا به شما توجه و التفات نمی کردیم

بحارالأنوار ، ج 53 ، ص


من مهدی هستم ، منم قیام گر زمان ، منم آنکه زمین را آکنده از عدل می سازد ، آنچنان که از ستم پر شده بود

بحارالأنوار ، ج 52 ، ص 2

 

ستمکاران پنداشتند که حجت خدا نابود شدنی است ، در حالی که اگر به ما اجازه سخن گفتن داده می شد ، شک و تردید از میان برداشته می شد .

بحارالأنوار ، ج 51 ، ص 4

 

من صاحب حقم ... علامت ظهورم زیاد شدن آشوب ها و فتنه هاست .

 

بحارالأنوار ، ج 51 ، ص


اگر خواستار رشد و کمال معنوی باشی هدایت می شوی ، و اگر طلب کنی می یابی .

 

(بحارالأنوار ، ج 51 ، ص 339)


 

علم و دانش ما به خبرهای شما احاطه دارد و چیزی از اخبار شما بر ما پوشیده نمی ماند .

 

بحارالأنوار ، ج 53 ، ص 175


 


دین از آن محمد (ص ) و هدایت از آن علی امیرالمؤمنین (ع ) است ، زیرا هدایت مال اوست و در نسل او می ماند تا روز قیامت .

 

بحارالأنوار ، ج 53 ، ص 160



من و تمامی پدرانم ... بندگان خداوند عزوجل هستیم .

 

بحارالأنوار ، ج 25 ، ص


 

همانا خداوند متعال ، کسی است که اجسام را آفریده و ارزاق را تقسیم فرموده ، او جسم نیست و در جسمی هم حلول نکرده ، " چیزی مثل او نیست و شنوا و داناست ."
الغیبة للشیخ الطوسی ، ص 178



خداوند با ماست و به جز ذات پروردگار به چیزی نیاز نداریم ، و حق با ماست ، پس اگر کسانی با ما نباشند ، هرگز در ما وحشتی ایجاد نمی شود ؛ ما دست پرورده های پروردگارمان ، و مردم دست پرورده های ما هستند .
الغیبة للشیخ الطوسی ، ص 172


دانش ، دانش ماست و از کفر کافر ، گزندی بر شما نیست .

 

بحارالأنوار ، ج 53 ، ص 151


اگر شیعیان ما - که خداوند آنها را به طاعت و بندگی خویش موفق بدارد - در وفای به عهد و پیمان الهی اتحاد و اتفاق می داشتند و عهد و پیمان را محترم می شمردند ، سعادت دیدار ما به تأخیر نمی افتاد و زودتر به سعادت دیدار ما نائل می شدند .

 

الإحتجاج للطبرسی ، ج 2 ، ص 499


من از افرادی که می گویند : ما اهل بیت ( مستقلا از پیش خود و بدون دریافت از جانب خداوند ) غیب می دانیم و در سلطنت و آفرینش موجودات با خدا شریکیم ، یا ما را از مقامی که خداوند برای ما پسندیده بالاتر می برند ، از چنین افرادی نزد خدا و رسولش بیزاری می جویم .

 

الإحتجاج للطبرسی ، ج 2 ، ص 487


فضیلت دعا و تسبیح بعد از نمازهای واجب در مقایسه با دعا و تسبیح پس از نمازهای مستحبی ، مانند فضیلت واجبات بر مستحبات است .

 

الإحتجاج للطبرسی ، ج 2 ، ص 487


سجده بر قبر جایز نیست .

 

الإحتجاج للطبرسی ، ج 2 ، ص 490


وجود من برای اهل زمین سبب امان و آسایش است ، همچنان که ستارگان سبب امان اهل آسمانند .

 

بحارالأنوار ، ج 78 ، ص 380


 

به راستی که مقدرات خداوند متعال مغلوب نشود ، و اراده الهی مردود نگردد ، چیزی بر توفیق او پیشی نگیرد .

 

بحارالأنوار ، ج 53 ، ص 191


اما علت و فلسفه آنچه از دوران غیبت اتفاق افتاده است ، پس خداوند عزوجل در قرآن فرموده است : " ای مؤمنان از چیزهایی نپرسید که اگر آشکار شود ، بدتان آید . "

 

بحارالأنوار ، ج 78 ، ص 380


زمین خالی از حجت خدا نیست ، یا آشکار است و یا نهان .

 

کمال الدین للصدوق ، ج 2 ، ص 511


هر گاه علم و نشانه ای پنهان شود ، علم دیگری آشکار گردد ، و هر زمان که ستاره ای افول کند ، ستاره ای دیگر طلوع نماید .

 

بحارالأنوار ، ج 53 ، ص 185


بارالها ! توفیق بندگی و دوری از گناه و نیت پاک . شناخت حرام را به ما عطا فرما ، و با هدایت و استقامت در راهت گرامیمان بدار .

 

المصباح للکفعمی ، ص 281


منم که زمین را از عدالت لبریز مى‏ کنم ، چنان که از ستم آکنده است

الخرائج والجرائح ، ج 2 ، ص 785

 

من آخرین جانشین پیامبر هستم ، و به وسیله من است که خداوند بلا را از خاندان و شیعیانم دور می سازد.

(بحارالأنوار ، ج 52 ، ص 30)

 





منبع:SEIR-SOLOK.BLOGFA.COM



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

خدایا من در قلب کوچکم چیزی دارم که تو در عرش کبریاییت نداری. من چون تویی دارم و تو چون خود نداری...
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پیوندهای روزانه
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مذهبی و آدرس smashcc.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 68
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 74
بازدید ماه : 652
بازدید کل : 48716
تعداد مطالب : 113
تعداد نظرات : 14
تعداد آنلاین : 1



سايبري ها ديدار با رهبري مي خواهند جنبش  وبلاگی حمایت از طلبه سیرجانی