لطفا صبر کنید

حكومت اسلامى در غیبت كبرى
 
مذهبی
وبلاگی کاملا مذهبی
 

 

و اما تلاش مردم، به ویژه فقها براى حاكمیت قسط و عدل و ایجاد حكومت اسلامى جایز بلكه واجب است. آیا مى توان گفت كه در طول مدت غیبت صغرى، كه بیش از هزار سال از آن مى گذرد و ممكن است هزارها سال دیگر ادامه داشته باشد، اجراى احكام اسلام لازم نیست بدون تردید، پاسخ منفى است چرا كه لازمه سخن فوق، این است كه احكام اسلام، محدود به صدر اسلام و زمان حضور معصوم باشد و این بر خلاف ضروریات اعتقادى اسلام است و به گفته حضرت امام خمینى (رحمه الله ): اعتقاد به چنین مطالبى، یا اظهار آن ها بدتر از اعتقاد و اظهار منسوخ شدن اسلام است... هركه اظهاركند كه تشكیل حكومت اسلامى ضرورت ندارد، منكر ضرورت اجراى احكام اسلام شده و جامعیت احكام و جاودانگى دین مبین اسلا م را انكاركرده است. (1)

بر همین اساس، بعضى از فقهاى شیعه، از جمله امام خمینى، در دوره غیبت، تشكیل حكومت اسلامى را واجب مى دانند و بر این باورند كه اگر یكى از فقها تشكیل حكومت داد، بر دیگران واجب است از او پیروى كنند و اگر تشكیل حكومت اسلامى به جز از راه قیام و اقدام دسته جمعى امكان پذیر نباشد، همگان باید بدین مهم اقدام كنند و در صورتى كه تشكیل حكومت ممكن نباشد، باز هم تكلیف ساقط نیست و باید به اندازه توان، احكام اسلامى را اجرا كنند. (2)

پس انتظار فرج و حكومت جهانى مهدى (ع) به هیچ روى، ناسازگارى با قیام هاى پیش از ظهور ندارد، بلكه برخى از قیام ها و حكومت ها، زمینه ساز قیام و حكومت جهانى حضرت خواهند بود. (3)  

 

 

منبع:

کلیک کنید

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

خدایا من در قلب کوچکم چیزی دارم که تو در عرش کبریاییت نداری. من چون تویی دارم و تو چون خود نداری...
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پیوندهای روزانه
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مذهبی و آدرس smashcc.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 362
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 368
بازدید ماه : 946
بازدید کل : 49010
تعداد مطالب : 113
تعداد نظرات : 14
تعداد آنلاین : 1



سايبري ها ديدار با رهبري مي خواهند جنبش  وبلاگی حمایت از طلبه سیرجانی